Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2007 08:23 - Няма да им дам сина си!
Автор: haramia Категория: Регионални   
Прочетен: 13342 Коментари: 26 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Скандалът с 14-те натровени деца в столичната детска градина ме накара да си спомня нещо, което почти бях забравила. Но да започна от начало.
Вероятно съм от малкото работещи родители, които има на кого да разчитат за отглеждането на децата си. Но не това е причината да взема категоричното решение да не давам детето ми на детска градина. Имам син на четири години и половина. Не е ходил на детска градина, но не мисля,че това му се отразява зле. Напротив - благодарение на баба си, която е пенсионирана учителка, знае абсолютно всичко,което трябва да знае на тази възраст,че и повече... Освен това, напук на всички твърдения,че ако не ходи на градина, детето задължително ще има проблем в общуването с връстниците си, той няма никакви трудности в установяването на контакт с други деца. Причината е краткотрайният ми опит като учителка. Беше преди доста време, когато ме помолиха да замествам за две седмици детска учителка в една от тукашните градини. Няма да коментирам изобщо факта,че по онова време бях завършила...техникум. Бях на 18 с абсолютно никакъв опит с децата, но приех предложението. Все пак реших,че няма да е зле да изкарам малко джобни. Когато реших това обаче нямах идея,че тези две седмици ще преобърнат изцяло представата ми за детските градини по принцип. Първо, установих,че в по-голямата част от случаите, децата се отглеждат от лелките. Колежките-учителки си провеждаха набързо сутрешното занятие и после - хайде в стаичката на персонала на кафе, цигарка и мохабет. През това време лелките ставаха кривогледи в опитите си да озаптят разбеснелите се малчугани. Първото нещо,което ми направи впечатление когато влязох в занималнята ,бяха купишата чисто нови строители "Лего", подредени като за изложба в един шкаф. На децата обаче даваха очукани дървени кубчета , сигурно още от времето,когато аз съм била в тази детска градина. На въпроса  защо не им дават по-хубавите играчки, ми бе отговорено "Ами кой ще ги събира после тези строители?!". Другото, което си спомням е как една от колежките караше децата да се завиват презглава с юрганчетата си следобед, защото според нея така заспивали по-бързо. А трябваше да заспят бързо, защото, нали се сещате....да има време за кафе и клюки в стаичката. Да уточня ,че все пак беше юли и да накараш някого да се завие презглава,когато навън е 30 градуса, според мен си беше чисто издевателство. Но си мълчах, нали мен самата ме възприемаха като дете...Изобщо няма да изпадам в детайли ,като например това,че ставайки от сън, все още затоплени, дечицата редовно бяха оставяни да се размотават босички по цимента в тоалетната и да пият вода от чешмата на корем...В последния ми работен ден, не бях сигурна дали ако след време имам деца, бих ги поверила на "грижите" точно на тази детска градина. Историята обаче не свършва до тук...
Нали знаете онази приказка "Никога не казвай "никога"....Когато големият ми син стана на три годинки, под натиска на общественото мнение, реших все пак да го дам в градината. Странното беше,че за разлика от повечето деца, в началото той ходеше с огромно желание. Но на петия ден стана от сън и каза "Аз повече не искам на гладина..." Не можа да ми даде обяснение защо, но така се разплака,че сърцето ми се сви и не го изпратих. След няколко дни забелязах,че малкият си играе по доста странен начин. Беше сложил голямата плюшена пантера Пинко на малкото си столче и я беше завързал с някакво въженце. Казах му на шега : Защо връзваш Пинко, ти как ще се почувстваш ако те завържат за столчето?", а той ми отговори "Ами тя леличката в градината така ме върза..." В първия момент не повярвах на ушите си....После много внимателно го разпитах и детето ми разказа съвсем простичко "Ами когато леличката ни четеше приказка, аз пък исках да си тичам из стаята...и тя ми се скара и после ме върза за столчето..." След което се изстрелях тутакси във въпросната градина и след серия разговори ,се установи,че детето казва истината....Извиняваваха ми се, умилкваха ми се....а аз бях отвратена...Дали защото бях само на 22, или защото бях втрещена от подобно чудовищно отношение, но в онзи момент дори не ми мина мисълта да предприема някакви по-сериозни мерки. Просто за себе си вече бях сигурна...Казах си "Никога повече.." Ето защо малкият ми син все още не е ходил на градина. И не знам дали някога ще успея да преглътна страховете и несигурността си. 
Доверието е нещо, което се печели адски трудно.


Тагове:   ДАМ,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. secretlive - За жалост е така...
30.11.2007 10:52
Права си,че не даваш детето си на тези.Аз имам бегли спомени от детството си,които не са приятни.Не са ни вързвали,но ни хранеха със сандвичи с мармалад, обилно поръсени със сол!Хубавите кукли се изкарваха само когато някой имаше рожден ден,за снимката,не ни разрешаваха да ги пипаме,а най-запомнящо беше,че ако се чуе шум от спалнята лелката идваше и шамаросваше всички подред,както и наказанията в ъгала,ако докато обядваме се изцапа покривката.Аз също мисля,че ако имам деца,не бих ги оставила да ги отглеждат злобни лелки.
П.П. това е от преди 13-14 години,но някои неща просто не се забравят.
цитирай
2. анонимен - права си
30.11.2007 11:15
Мисля,че ако детето има достатъчно контакти със свои връстници и ако има кой да се занимава с него,детската градина не е задължителна.И аз да се включа с детски спомени-веднъж заплашиха едно момченце от групата ни,че ще му отрежат езика,донесоха един леген и го накараха да се наведе над него,за да не капе кръв по земята,после го попитаха дали ще престане да вдига шум-представяте ли си?Аз им повярвах...А после казват,че децата гледат много филми с насилие,хаха.
цитирай
3. анонимен - средно статистическа българска майка
30.11.2007 11:24
Абсулютно съм съгласна с всичко описано.Имам две деца ,каката съм я давала на градина , но малкия- не. Сега той е първи клас и вярвайте е по контактен и по-добре възпитан от доста други деца, а на първите тестове се справи почти чудесно.Така че, от днешните детски градини- нищо добро. Аз съм живяла срещу една 5 години там даже госпожите стояха по 2-3 часа до обяд и толкова след обяд през другото време ги гледах как изчезват на кафе.
цитирай
4. secretlive - Още един спомен
30.11.2007 11:43
Като ни сервираше обяда лелката ни казваше,че ако не сме изяли всичко,като се върне от другата група ще ни го изсипе в гърбовете,а ние с детското си въображение си представяхме как ще ни разпори кожата и ще сипва храната.Ядяхме наистина много бързо...
цитирай
5. watchtowerman - Дали нещата са се променили?!
30.11.2007 11:59
Беше мнооого отдавна - преди двайсетина години.
С приятел играех шах в Борисовата градина. На пейка до нас седнаха две млади жени, едната с количка, в което спеше бебето й. Бяха си донесли кафе от близкия павилион. Запалиха по цигара. Не бих им обърнал внимание в залисията около партията шах, но защо се получава така, че като непушач, както и да седна, където и да седна, пушекът ВИНАГИ се насочва към мен. Затова се разсеях от играта, но насочих внимание към новодошлите пушачки в опит за дискретен френологично-психологичен анализ. В типичен стил провеждаха разговор, в който стана въпрос и за проблеми с децата. Не-майката сподели, че работи в детска градина като учителка, че й било тежко с трийсетина деца, (наострих уши, защото и моето беше в подобна натоварена група), но намерила решение - карала децата да сядат на гърнетата близо до отворените прозорци, и при отворена врата се получавало въздушно течение. Само триийсетина минути на гърнета били достатъчни след три дни групата й да се "разтовари" наполовина за седмица-две. После пак...
Все едно, че ме сгази валяк, и то само през "лъжичката". Не беше ли в това причината за цикличността на разболяванията на моето дете - една седмица на детска градина - две в къщи за да се лекува - температура, кашлица, антибиотици... Защо ВИНАГИ вдигаше температура през нощта срещу събота? Ами като ти се разболее детето, докато е у вас, няма да обвиняваш персонала в детската градина.
Майката на работа, а детето - на детска градина, но болно и чест клиент на фармацефтиката, или майката в къщи и детето здраво.
Това е дилема, в чийто отговор личат предпочитанията на политиците - здравето на обществото, или здравето на фармацевтичната индустрия и Здравната каса?
цитирай
6. infetka - =)
30.11.2007 12:12
аз пък имам много хубави спомени от детската градина. Храниха ни добре, имахме даже компот от ананас за десерт и мекици сутрин. Вярно е, че лелките бая се осамотяваха за кафе и цигари, ама ние тогава трябваше да спим. А пък детската ми градина не бее нищо особено, малка квартална такава, филиал на една по-голяма, където ни местиха лятото. Въпреки че имахме една лоша лелка дето веднъж върза едно момченце, но пък той беше нетърпим и биеше всички и възпитанието му беше ужас.
Имам и братовчедки почти отгледани от бабите си...толкова са разглезени, че са нетърпими. Със сигурност няма да си дам детето да отглежда някоя баба. С детската градина трябва да свикне за училището. Там също няма да е всичко на 6. Разбира се, някои от нещата по-гореме втрещиха, явно си зависи от лелките и от детските.
цитирай
7. patilan - :)
30.11.2007 13:01
Това завивиане през глава е още в кошмарите ми!
Никога няма да го забравя.
цитирай
8. haramia - Благодаря ви за коментарите!
30.11.2007 13:08
Ще се опитам да отговоря на всеки...:))
@ secretlive, права си,че някои неща не се забравят...знаеш ли, опитвам се , но някак си не успявам да се сетя за поне едно весело нещо ,което да ми се е случило в детската градина...но от друга страна нямам спомен да сме оставяни за дълго на грижите на лелката. Учителката беше плътно до нас през цялото време..
№2 аз също имам подобен спомен...едно от момченцата в групата се напикаваше и го заплашиха,че ще му отрежат..сещаш се кое. Не знам за него, но аз тогава се уплаших сериозно..
№3 , това с кафето и приказките ми е до болка познато...Аз също пуша, но като знам ,че нося отговорност за двадесетина деца, просто не се сещам как ще ги зарежа и ще захапя цигарата...
@watchtowerman ...всъщност май не са се променили нещата...Случаят, който споделяш е направо стряскащ...Всъщност сега се сещам и за друг проблем....В градините масово приемат деца, които са болни..Родителите им по една или друга причина не могат да си останат в къщи и водят детенцето барабар със сиропите и лекарствата.....и никой не си прави сметка,че това детенце ще зарази още десет примерно. Вероятно не навсякъде е така, но в повечето градини това си е практика...
@infetka , това,че имаш хубави спомени от градината е чудесно....А и аз съм далеч от мисълта да убеждавам някого,че детската градина е лошо място...Просто споделям опит. Колкото до бабите и разглезването, мога да кажа,че зависи от бабата...а и от детето...Малкият ми син никак не е разглезен, но и все пак баба му е педагог и има подход...
Поздрави на всички!
цитирай
9. haramia - :)
30.11.2007 13:13
patilan, оказва се,че този "подюргански" метод си е доста разпространен...:)
цитирай
10. анонимен - Преди около месец
30.11.2007 14:32
по новините показаха старозагорски лелки и учителки от детски градини. Те искаха заплати от 350 лева (175 Евро), а сега са на 220 лв. (110 Евро).
ТРАГЕДИЯ!!!
Друг е въпросът, че се държат с децата, като, че ли са им виновни за това, че им намират работа...
цитирай
11. petya75 - В крайна сметка и бавачки!Ако можеш ...
08.12.2007 15:58
В крайна сметка и бавачки!Ако можеш да я осигуриш на детето си ( нея или частната детска градина- макар, че не мисля че и там няма да се чуят реплики от сорта-изяш си супата или в гърба)Ако не можеш си оставаш у дома да си гледаш отрочето, обаче забрави, че след някоя година ще ти е благодарно!
цитирай
12. анонимен - zdraveite na vsi4ki oplakvahti
09.12.2007 21:54
radvam se 4e nai nakraq namerix nehto kato sait za oplakvaniq na roditelite zahtoto ve4e dva 4asa se rovq i na namiram informaciq k1de mogeh da se opla4ih za nerednosti v detskata gradina,a ima samo k1de da zapiheh deteto si?Neznam zahto trqbva da sme zad1lgeni da vodim decata si na gradini sled kato ima roditeli koito ne sa dovolni ot tqx?p1k i koi hte gi plahta tezi taksi ?Tezi koito izmislixa zakona za zad1lgitelnata predu4ilihtna li?Za da moge na vseki drug da mu e dobre samo ne i na roditelite i na decaca nai ve4e?Znam 4e i da se oplakvam ot tqx nqma smis1l i vinagi hte gi ima takiva nerednosti no ne mi e qsno zahto ni prinugdavat da si nosim decata,sled kato ne sme dovolni i znaem kak stoqt nehtata tova e ravno na kazarma samo 4e s malki de4ica kak moge takova nehto v1zmutena z1m ot detskite gradini i sled kato sme zad1lgeni da gi puskame tam koi hte gi zad1lgi tqx da si v1rhat rabotata kakto trqbva?Mislq 4e tozi zakon za predu4ilihtnata prosto e porednata podigravka no samo 4e sega ne sme zasegnati samo roditelite tozi p1t i nahite deca sa pot1rpevhi!!!!!!!!!
цитирай
13. анонимен - niama li koi da potarsi otgovornost
23.12.2007 07:43
Tova koeto pro4etoh e tolkova ujasno, 4e mi se izpravia kosata. Az otgedah detzata si mnogo otdavna, ne biah 4ula za takiva jestokosti. Niama li zakon v tazi darjava da potarsi otgovornost za postapkite na tezi hora? Na mnogo mesta v sveta za po-malko ot tova nakazanieto e zatvor. I izob6to kakvo se razbira pod prava na 4oveka v stranata ni, kogato jertvite sa de4itza!?
цитирай
14. анонимен - Намери си частен учител
24.12.2007 19:48
Намерете си частен учител. Бащи ти е Огорялков може да си го позволи в полицията дават добри пари на началниците. Вместо вие да работите се обучавайте сами детето си. А бившия ти съпруг полицая, Асенчо си плаща навреме издръжката, а другото ти да се грижи баща му журналиста Томи Драгулов (Наплатанов). Весели коледни празници бъдете по бели и по добри .................
цитирай
15. анонимен - Продължи да пишеш без да упражняваш цензура!
24.12.2007 19:50
Защо включила правото на цензура или те е страх да чуеш истината и друго мнение. Твой обожател!
цитирай
16. анонимен - Продължи да пишеш без да упражняваш цензура!
24.12.2007 19:50
Защо включила правото на цензура или те е страх да чуеш истината и друго мнение. Твой обожател!
цитирай
17. анонимен - Продължи да пишеш без да упражняваш цензура!
24.12.2007 19:51
Защо включила правото на цензура или те е страх да чуеш истината и друго мнение. Твой обожател!
цитирай
18. haramia - Анонимников,
26.12.2007 10:24
не мислиш ли,че за да дращеш анонимни и неграмотни простотии из блог-пространството не е проява на особена смелост? Не знам защо си мислиш,че ми дреме от мнението на някакъв гнусен червей като теб,който явно е достатъчно нещастен, за да седи пред компютъра в навечерието на Коледа и да се занимава с мен и цялата ми рода. И едно пожелание от мен: бъди по-добър и по-бял..червей!...щото очевидно от теб човек нема да стане...Поздрави!
Мадлена
цитирай
19. liliahristova - Имам две деца с разлика между тях 11 години
08.01.2008 11:29
и докато последователно изживяха детската си градина, нищо там не се промени. А когато аз бях дете, ни сипваха второто в първото, ако не си си изял супата навреме. Случвало се е някое дете да получи и третото си в дълбоката супена чиния:)))
цитирай
20. анонимен - ...едната крещеше яко
10.01.2008 18:03
Синът ми е вече на 12. Ходеще на детски градини, но ... от време на време. Някой тук го каза - всеки петък вдигаше температура. Обикновено отиваше на градини в сряда и оцеляваше до петък. Извеждаха ги през зимата да си играят - както са си запотени вътре и без якета. Докато бяха малки - все го намирах разгащен. Понеже го взимах на обяд, приближавайки тяхната врата, от 10 метра се чуваше крещенето на една от учителките. Беше, меко казано, истеричка. И не само им крещеше, наказваше ги. Оставяше ги и да пият студена вода на воля - имаха една чешма (само с един кран - студена вода) на входа и небрежно бяха оставили чашка там. Та да може децата сами да се сетят да си пийнат. .. А това, което споменах, тази лудата даскалица сериозно беше афектирала сина ми, така че той не искаше да ходи в нейните дни... Абе, неволи...
цитирай
21. анонимен - малко спомени и от мен^^
20.01.2008 01:57
Беше ми интерсно да прочета коментарите^^ Моите спомени от детската ми градина не са толкова ужасяващи, колкото на някои от хората, които вече коментираха, но не са нещо, което обичам да си спомням. Напълно вярно е, че децата усещат отношението на хората около тях. Спомням си все едно, че е станало преди няколко месеца, как двете учителки седнали си говорят и ме питат въпроси като някво малумно и при чисто детинските отговори(не се очаква 3 макс 4 годишно дете да може да отговаря остроумно) се хилеха да дребното аз. Спомням си два подобни случея и няколко други по смътно, за които по време на случките въопще не осъзнавах за какво тава дум,а и чак години по късно разбрах какво са представлявали тези сцени. Заради тези учителки конкретно(и повече за една с боядисна в червеникав оттенък коса) по това време майка ми е казвала, че съм имала кофмари и че съм се разплаквала по средата на нощите. Спомням си смътен спомен, че тази с червената коса я виждах като щудовище в огромни зъби и очи, който не си спомням откъде е дошъл значи е бил от сън по всяка вероятност. Сега просто като го асимилирам отново почвам найстина да се възмущавам, а става дума за една от централните софийски детски градини :х По дяволите сега като почнах да си припомням ме обхваща такъв яд...
цитирай
22. haramia - :)
20.01.2008 19:49
Благодаря на всички, които се включват с коментари по тази тема, която се оказа изненадващо "гореща". Поздрави!
цитирай
23. danel - Още нещо и от мене
23.01.2008 19:03
Бях принудуна да дам сина си в детска ясла,когато навърши година и половина. Вярно, това беше отдавна, но както виждам особени промени не са настъпили. Бяха минали вече около два месеца, когато синът ми на своя бебешки език ясно ми каза, а и ми показа как една от лелките ("леля Гини") го е плескала по "пишонката", за да не пишка извън гърнето (без да иска , естествено). Напуснахме яслата и давах заплатата си на една жена, която го гледа до тригодишна възраст.
Сега на ясла ходи моята двегодишна внучка. Често я вземам вечер след работа и докато чакам да я изведат, чета седмичното меню. Не мога да разбера как може да има такова разминаване между това, което се предлага на малки деца и приказките за здравословно хранене. Може ли двегодишни и по- малки деца да имат за сутрешна закуска "филия с пастет и чаша кисело мляко" . Нали първата закуска трябва да е нещо топло , като попара или мляко. Почти винаги след обяд децата имат "меденка" или "вафла". Изобщо има нещо много сбъркано!
цитирай
24. анонимен - a za reketa
14.05.2008 12:31
osven vsichko gorespomenato - nikoi ne kaza neshto za uchitelskia reket. Tazi godina /2007-2008/ veche sme v purvi klas i s oblekchenie ustanoviavam kak go niama onova iznudvane ot strana na uchitelkite v detskata gradina. Za nachaloto na uchebnata godina - posledna v detskta gradina triabvashe da zakupim cherna duska i drugi konsumativi za podgotovkata ni za purvi klas. 10 leva. Na purvata roditelska sreshta se reshilo da se suberat po oshte 10 za Lap-topi ot Metrot-to - te sa idealni za vashite deca za podgotovkata za uchilishte. Chuh sluh che koito ne e dal niamal pravo da igrae zabavnite obrazovatelni igri na magnetichnia ekran. Donesete po edni fulmastri, plastelin i komplekt molivi. 5 leva. idat koledni praznici - hubavo shte e za momichetata - kuchnenski kut ot dete po 10 leva i ot momchetata po 10 leva za Estakada. A mi to decata shte se nadat i da si zanesat i darovete ot diado Koleda i doma - ne moje kuchnenskia kut ili estakadata da se razdeli - neka po edno skromno puzelche za okolo 5 leva.
I tova e za 3 meseca dopulnitelno po 10 leva kum taksata i decata shte stanat VUNDERKINDI I mnogo razvlecheni v gradinata. Niama da kazvam sled Nova godina kakvo beshe...
V kraina smetka decata sa za posledna godina v gradinata, no materialnata baza se obogati i poznaite koi shte se tupa v gurdite kolko e bogata nashata gradina.
A za tova kak se tupche detsko samochuvstvie i uverenost moga da napisha roman. Znachi moito dete niama da pee na koncerta - zashto - glasut mu ne podhojdal za pesenta - tova velikata Radivcheva go obiavi.
i so on ...
цитирай
25. rummi - знам ли
07.06.2008 14:25
моите спомени от детската градина са добри, но ходих за кратко - все пак, предпочитах си да ме гледа баба.

години по-късно нямах друг избор и дадох детето си на детска градина с нежелание - майка ми беше твърде млада, за да си остане в къщи.

това, което успях да направя е да отложа първи клас с една година - по онова време пак имаше кампания за 6-годишни първокласници.

не ми се вярва, че по някакъв начин на децата е полезно или приятно да се озоват в такива огромни групи със свои връстници. не виждам и защо детето ми да завърши училище на 18 вместо на 19, например.

мисля, че малкото човече се чувства най-добре там, където всички го обичат - в семейството, и то може да го научи на най-много неща, при това с любов.
цитирай
26. mania123 - къде да се оплача
18.08.2009 12:49
Аз имам дъщеря,която ходи на детска градина,но не съм доволна от обучението там.Къде мога да се оплача,но не искам да е на месно ниво,защото тук всичко е шуробаджанащина.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: haramia
Категория: Регионални
Прочетен: 284293
Постинги: 46
Коментари: 194
Гласове: 498
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031